BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika Privatumo politika

 


Spausdinti RSS

Naujienos

Lietuviška duona – ir Azijos šalių pirkėjams

2020 m. sausio 9 d. / Lietuvos verslo paramos agentūra
Rodoma:

Jau trečią dešimtmetį veiklą vykdančios UAB „Gudobelė“, vienos didžiausių Lietuvos duonos, duonos traškučių „Bon Chance“ ir „Bon Joy“ bei pyrago gaminių įmonių, tikslas – ne tik patenkinti Lietuvos rinkos poreikius, bet ir augti užsienio rinkose. Kokių sunkumų kyla priimant plėtros sprendimus ir į ką vertėtų atsižvelgti, atskleidžia įmonės direktorius Mečyslovas Jusevičius.

Žvalgosi į didžiąsias Azijos rinkas

Anot M. Jusevičiaus, Lietuvos rinka evoliucionuoja labai organiškai ir vartotojai vis geriau priima naujoves, atidžiai vertina kokybę bei kelia aukštus reikalavimus gamintojams.

„Lietuvos vartotojai savo poreikiais vis labiau panašėja į Vakarų Europos ar JAV. Vartotojai atidžiai seka pasaulines tendencijas ir inovacijas, tuo priversdami gamintojus pasitempti ir keistis. Visgi mūsų vartotojas išlieka gana konservatyvus naujų produktų atžvilgiu, nors ši tendencija kasmet mažėja. Vartotojas tampa vis reiklesnis ir aiškiai suvokiantis savo poreikius bei norus, reikalaujantis nepriekaištingos kokybės ir patogumo. Gaila, bet kaina ir pardavimų nuolaidos vis dar yra vieni pagrindinių kriterijų renkantis produktą. O tai labai riboja mus, gamintojus, pasiūlyti rinkai tikrai nepriekaištingos sudėties tradicinius ar inovatyvius produktus“, – teigia pašnekovas.

Įmonės vadovas pabrėžia, kad veiklą šiek tiek apriboja ir Lietuvos rinkos dydis bei mažėjantis gyventojų skaičius. Visgi ir čia M. Jusevičius įžvelgia pozityvią verslo kryptį – tokia situacija skatina aktyviau ieškoti naujų rinkų plėtrai užsienyje.

„Užkandžių kategorija yra viena sparčiausiai augančių maisto kategorijų pasaulyje. Nors brandžios rinkos (ES šalys, JAV ar Japonija) vis dar yra daugiausia užkandžių vartojančios, pastaraisiais metais sparčiai kyla vartojimas ir kitose Azijos rinkose, tokiose kaip Kinija ar Indija, todėl pastaruoju metu mūsų pagrindinis dėmesys yra skiriamas partnerių ir klientų paieškai Kinijoje“, – sako M. Jusevičius.

Minėtajai paieškai įmonė pasirinko Lietuvos verslo paramos agentūros (LVPA) teikiamas galimybes. Įmonė įgyvendino ES investicijų projektą, kurio metu sukurtos prielaidos įmonės eksporto plėtrai, padidintas įmonės ir jos gaminamos produkcijos žinomumas užsienyje.

Nepamiršti turimų klientų

Anot pašnekovo, dažna klaida, kurią daro pradedantieji besiplėsdami naujose rinkose, yra tai, kad primirštami esami klientai.

„Pamiršti turimų klientų nevalia. Mes nuolat dirbame su esamais klientais ES ar JAV šalyse. Nors su šiomis šalimis bendradarbiavimas jau yra gana stabilus, nuolat ieškome naujų sprendimų ir produktų, kad patenkintume besikeičiančius vartotojų poreikius šiose šalyse“, – patirtimi dalinasi pašnekovas.

Pradėjus naujų klientų paiešką, sunkiausia yra atspėti, kokie pomėgiai ir poreikiai vyrauja nepažįstamoje rinkoje. Tai, M. Jusevičiaus teigimu, dažnai tampa vienu didžiausių plėtros iššūkių.

„Žinoma, mes sekame pasaulines sveikesnio užkandžiavimo ar patogesnės pakuotės tendencijas, tačiau kiekviena rinka turi skirtingą skonio pojūtį ir nuspėti, kuris skonis suveiks konkrečioje rinkoje, yra be galo sunku“, – teigia pašnekovas.

Mažiesiems – daugiau iššūkių

„Gudobelės“ direktoriaus teigimu, Lietuvos gamintojai užsienyje yra tik mažytė rinkos dalelė, todėl, plečiant ir populiarinant savo produkciją, įdirbio tenka skirti daug daugiau.

„Patekti į didžiuosius pasaulinius prekybos tinklus – darbas, kuriam reikia didelių pastangų. Privalome dvigubai daugiau stengtis įrodyti, kad mes ir mūsų produktas yra toks pat geras ir patikimas kaip ir didžiųjų pasaulinių gamintojų. Visgi mūsų jėgos nėra lygios – tai dar vienas sparčią eksporto plėtrą ribojantis veiksnys. Lietuvos ir ES institucijų pagalba didinant Lietuvos ir jos gamintojų vardo žinomumą yra labai svarbi. Būtina skirti kuo didesnes investicijas pristatant šalį užsienio šalyse, ieškant naujų partnerių ar laiduojant už mūsų įmones“, – įsitikinęs pašnekovas.

M. Jusevičius pateikia keletą naudingų patarimų, į ką vertėtų atkreipti dėmesį renkantis plėtros kryptis: „Pirmiausia įvertinkite, koks yra rinkos dydis ir potencialus augimas. Būtina įvertinti tai, kiek daug pastangų ir lėšų teks skirti prekių ženklo žinomumui ir augimui. Svarbu tinkamai išanalizuoti tos rinkos vartotojus, jų poreikius bei mėgstamus skonius ir realiai įvertinti esamą konkurenciją. Draugiškas ir glaudus bendradarbiavimas su partneriu konkrečioje rinkoje, nuolatinis informavimas apie mūsų patirtį kitose rinkose, esamus planus ir inovacijas labai padeda formuluoti aiškius veiksmus ir prisideda prie įmonės augimo.“

Svarbiausi verslo niuansai

Paklaustas, ko galėtų palinkėti kitiems šiuo metu savo verslą pradedantiems lietuviams, M. Jusevičius pabrėžia identiteto ir nuoseklumo svarbą.

„Reikia rasti laiko aiškiai atsakyti į klausimą, kas mes ar mūsų gaminys esame, išgirsti, kokį poreikį turi klientas, ir racionaliai patikrinti, ar šį poreikį galime įgyvendinti 120 procentų. Pagal tai susidėlioti savo eksporto strategiją ir jos nuosekliai, tačiau nepametant lankstumo, laikytis“, – rekomenduoja pašnekovas ir priduria, kad versle itin svarbus komandos tikėjimas gaminiu, gaminių kokybė, greitis, profesionalumas bei lankstumas – tai yra pagrindiniai verslo varikliai.

bznstart.lt informacija

Artimiausi renginiai