BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika Privatumo politika

 


ATSAKYMAI

Čia pateikiami atsakymai į el paštu ESfondaiCOVID-19@cpva.lt gautus klausimus:

VERSLO SRITIS                                                                                                                                                                     

  •  Kur galima kreiptis pagalbos verslo likvidumui palaikyti?

Pagalbos galima kreiptis į Valstybės įsteigtą UAB Investicijų ir verslo garantijos finansų įstaigą.

Su visa aktualiausia informacija apie priemones, skirtas palaikyti verslo likvidumui, kviečiame susipažinti INVEGA  internetiniame puslapyje  https://invega.lt/lt/informacija-verslui-del-covid-19/invegos-siuloma-pagalba-verslui/.
Taip pat kviečiame susipažinti su informacija apie darbo užmokesčio kompensavimo dydžius Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos internetiniame tinklalapyje https://socmin.lrv.lt/lt/naujienos/kokia-valstybes-parama-gaus-darbuotojai-darbdaviai-ir-priziurintys-artimuosius.

Informuojame, kad Valstybinė mokesčių inspekcija, atsižvelgdama į nustatytus ribojimus ir draudimus veiklos vykdymui dėl COVID-19, paskelbė mokesčių mokėtojų sąrašą, kurie nuo 2020 m. kovo 16 d. iki ekstremalios situacijos pabaigos, yra be jokio prašymo: atleidžiami nuo delspinigių, taip pat nevykdomas jų mokesčių išieškojimas.

Su detalia informacija apie visas Valstybinės mokesčių inspekcijos taikomas priemones ir lengvatas nuo COVID-19 nukentėjusioms įmonėms kviečiame susipažinti internetiniame puslapyje https://www.vmi.lt/cms/informacija-verslui-del-covid-19.

  •  Verslo likvidumui palaikyti norime gauti garantinę paskolą. Kur gauti daugiau informacijos?

Verslas gali naudotis INVEGA (finansų įstaiga – Investicijų ir verslo garantijos) įgyvendinamomis priemonėmis, kurios veikia ir šiandieninėmis (t. y., COVID-19) sąlygomis. Dėl šių priemonių siūlome kreiptis į artimiausią finansų įstaigą ir teirautis informacijos apie konkrečiam verslui tinkamomis finansavimo galimybes. Plačiau apie INVEGA pagalbą verslui: https://invega.lt/lt/covid-19/pagalba-verslui-covid-19-krizes-metu/.

  •  Ar INVEGA (finansų įstaiga – Investicijų ir verslo garantijos) įgyvendinamomis priemonėmis gali pasinaudoti tiek jau veikiantis verslas tiesiogiai susidūręs su COVID-19 padariniais, tiek naujai steigiamas?

Naudotis INVEGOS priemonėmis gali tiek jau veikiantis, tiek naujas verslas. Atkreipiame dėmesį, kad šios priemonės gali būti taikomos ir COVID-19 situacijos sąlygomis. Detalesnė informacija pateikiama: https://invega.lt/lt/covid-19/pagalba-verslui-covid-19-krizes-metu/.

  •  Ar INVEGA (finansų įstaiga – Investicijų ir verslo garantijos) įgyvendinamomis priemonėmis gali pasinaudoti tik juridinis asmuo, ar ir fizinis asmuo dirbantis pagal individualią veiklą ar pažymą?

INVEGA įgyvendinamomis priemonėmis norintis pasinaudoti verslas turi atitikti smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto sąvoką, t. y. gali būti:  labai maža, maža arba vidutinė įmonė ar verslininkas (fizinis asmuo, užsiimantis ūkine komercine veikla). Detalesnė informacija pateikiama: https://invega.lt/lt/covid-19/pagalba-verslui-covid-19-krizes-metu/.

  •  Ar INVEGA (finansų įstaiga – Investicijų ir verslo garantijos) įgyvendinamose priemonėse yra numatytas iki 50 proc. projekto finansavimas?

INVEGA siūlo įvairias finansines priemones, todėl jų naudojimosi sąlygos gali skirtis. Siūlome išsirinkti Jums geriausiai tinkančią finansinę priemonę ar jų paketą (t. y., galima naudotis vienu metu ir lengvatine paskola, ir jos garantija, ir gauti palūkanų kompensaciją).

     Pagal INVEGA finansinės priemonės yra šios:

         A. iki 80 proc. dydžio garantija, kuri atstoja dalį kredito įstaigos prašomo užstato. Garantijos gali būti teikiamos ne tik už investicinę ar apyvartinę paskolą, bet ir kredito linijoms.

         B. smulkusis ir vidutinis verslas gali pasiskolinti verslo pradžiai ar plėtrai reikalingų lėšų. Įvairaus dydžio paskolas teikia skirtingos kredito įstaigos, todėl, atsižvelgus į skolinimosi lėšų poreikį ir įvertinus visas savo kreditavimo galimybes, galima pasirinkti labiausiai tinkantį finansavimą:

         -   Verslumo skatinimo fondas 2014–2020, finansuojamas iš Europos socialinio fondo, (VSF2) tai yra priemonė skirta verslininkams, kurie nori pradėti arba plėsti verslą iki 1 m. Pagal priemonę teikiamos lengvatinės paskolos iki 25 tūkst. eurų, siūlomos nemokamos konsultacijos. Pasinaudojus šia priemone, taip pat galima pasinaudoti kompensavimo priemone „Subsidijos verslo pradžiai“ ir gauti dalies darbo užmokesčio kompensaciją.

         -   Atviras kreditų fondas 2 (AKF2) Lengvatinės paskolos, skirtos verslo pradžiai ir plėtrai, pagal kurias vienam kreditui gali būti skirta iki 600 tūkst. eurų. Imant AKF2 paskolą, galima gauti ir „INVEGA“ garantiją bei susigrąžinti dalį sumokėtų palūkanų. Dėl šių paskolų galima kreiptis į AS „Citadele banką“ Lietuvos filialą arba Medicinos banką. Medicinos bankas teikia ir lizingo sandorio paslaugas.

         -   Pasidalytos rizikos paskolos (toliau-PRP), finansuojamos iš Europos regioninės plėtros fondo, tai paskolos, pagrįstos skolinimo principu. Šiai finansinei priemonei įgyvendinti naudojamos PRP priemonei skirtos lėšos ir PRP priemonės valdytojo privačios lėšos pagal 45/55 rizikos pasidalinimo proporciją: teikiant finansavimą, PRP priemonės valdytojas prie 45 proc. PRP paskolos/kredito linijos dalies, prisideda 55 proc. savo nuosavų lėšų suma. Maksimalus vienos paskolos dydis smulkaus ir vidutinio verslo subjektui – 4 mln. eurų. Paskolų kiekis vienam smulkaus ir vidutinio verslo subjektui nėra ribojamas. Pagal šią priemonę finansavimą paskolos ar kredito linijos forma teikia ir dokumentaciją rengia PRP priemonės valdytojai besivadovaudami savo vidaus tvarkomis ir procedūromis: AB Šiaulių bankas ir AB bankas Swedbank.

-   Sutelktinės paskolos „Avietė“ tai sutelktinės paskolos, ieškantiems lėšų sutelktinio finansavimo platformose. Iš viso „Avietės“ paskoloms finansuoti skirta virš 4,6 mln. eurų į INVEGOS fondą grįžusių ir (ar) grįšiančių lėšų. Vienai paskolai gali būti skiriama ne daugiau kaip 10 000 eurų suma ir finansuojama ne daugiau kaip 40 proc. paskolos sumos. Paskola gali būti teikiama ne ilgesniam kaip 36 mėnesių laikotarpiui ir skirta tiek investicijoms, tiek apyvartiniam kapitalui finansuoti, išskyrus finansinių įsipareigojimų refinansavimą, finansinę veiklą ir gyvenamosios paskirties nekilnojamąjį turtą.

     C. Tam, kad skolinimasis nebūtų didelė našta, verslui gali būti kompensuojama nuo 50 iki 100 proc. nuo faktiškai sumokėtų palūkanų sumos iki 60 mėn.

  • Ar iš finansų įstaigos imant paskolą ar lizingą yra reikalingas užstatas kaip garantas?  

 Jeigu iš finansų įstaigos yra imama paskola ar lizingas, užstatas yra reikalingas. Užstato klausimą galima išspręsti su INVEGOS (finansų įstaiga – Investicijų ir verslo garantijos) iki 80 proc. dydžio garantija, kuri padengia dalį prašomo užstato.

  • Esame mažoji bendrija. Įmonei jau 2 metai. Turime 2 sveikatinimo studijas. Mums yra aktualus nuomos klausimas. Šiuo metu verslas generuoja nulinę apyvartą. Ar yra galimybė iki 10 tūkst. Eur gauti paskolą, kokiomis palūkanomis, ar reikia garantijų?

Dėl apyvartinių lėšų reikėtų kreiptis į Citadele arba Medicinos banką ir prašyti Atviro kreditų fondo 2 paskolos. Galimos pagal poreikį ir kredito linijos. Tai lengvatinės paskolos, kurių palūkanos siekia 3,1 proc. Gavę paskolą, galite kreiptis tiesiai į INVEGĄ (finansų įstaiga – Investicijų ir verslo garantijos) dėl palūkanų kompensacijos. Imant paskolą rekomenduojame pasinaudoti INVEGOS garantija, kuri padengia dalį prašomo užstato. Daugiau informacijos adresu https://invega.lt/lt/covid-19/pagalba-verslui-covid-19-krizes-metu/.

  • Ar pagal Vyriausybės priimtą Ekonomikos skatinimo ir COVID-19 sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planą (ESP) gali kreiptis visos įmonės, kurioms taikomas karantinas, ar tik įmonės, kurios dalyvauja INVEGA (finansų įstaiga – Investicijų ir verslo garantijos) įgyvendinamose priemonėse

Visos verslo įmonės gali kreiptis dėl ESP numatytų priemonių.

Laikinoji tvarka yra skirta projektų vykdytojams, jau dalyvaujantiems INVEGOS ir kitų ES fondus administruojančių įgyvendinančiųjų institucijų priemonėse.

  •  Kur kreiptis darbdaviui dėl subsidijų darbo užkokesčiui apmokėti?

Ekstremalios situacijos ir karantino laikotarpiu darbdaviui paskelbus prastovą, darbuotojams, kuriems yra paskelbta prastova, mokamas ne mažesnis nei minimalus mėnesio atlyginimas, kurį iš dalies kompensuos valstybė. Dėl subsidijos darbdaviai gali kreiptis į Užimtumo tarnybą (nuo 2020-04-05) https://uzt.lt/subsidijos-darbdaviams-prastovu-laikotarpiu-2/   Subsidijomis prastovų metu per karantiną galės pasinaudoti ir socialinės įmonės arba neįgaliųjų socialinės įmonės statusą turinčios įmonės ir kitas remiamas grupes įdarbinančios įmonės, nevyriausybinės organizacijos ir asociacijos.

  • Ar savarankiškai dirbantieji gali gauti subsidijas?

Taip, savarankiškai dirbantieji subsidijas gali gauti. Plačiau skaityti čia. (Užimtumo tarnybos informacija)

  • Kas iš savarankiškai dirbančiųjų turi teisę gauti subsidijas?

     Teisę gauti išmoką turi savarankiškai dirbantys asmenys, apibrėžti Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo 2 straipsnio 9 dalyje:

     - individualių įmonių savininkai;

     - mažųjų bendrijų nariai;

     - tikrųjų ūkinių bendrijų ir komanditinių ūkinių bendrijų tikrieji nariai;

     - asmenys, kurie verčiasi individualia veikla, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatyme (advokatai, advokatų padėjėjai, notarai, antstoliai, verslo liudijimus turintys asmenys ir kiti asmenys);

     - fiziniai asmenys, kurie verčiasi individualia žemės ūkio veikla, kai žemės ūkio valdos ar ūkio ekonominis dydis pagal valstybės įmonės Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro atliktus skaičiavimus už praėjusių metų mokestinį laikotarpį nuo sausio   1 d. iki gruodžio 31 d. yra lygus 4 ekonominio dydžio vienetams arba didesnis;

     - šeimynos dalyviai, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos šeimynų įstatyme;

     - asmenys, gaunantys pajamas pagal autorines sutartis arba pajamas iš sporto ar atlikėjo veiklos;

     - verslo liudijimus turintys asmenys (išskyrus verslo liudijimus patalpų nuomai).

  • Karantino metu mūsų įmonė dirba tik 60 proc. pajėgumu. Įmonei trūksta lėšų atsiskaitymui su darbuotojais. Kaip galėtume gauti finansinę pagalbą?

Darbdaviai gali kreiptis į Užimtumo tarnybą, kad būtų kompensuotas darbuotojų darbo užmokestis prastovos metu. Darbuotojui prastova turi būti paskelbta Lietuvos Respublikos darbo kodekso 47 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta tvarka (ir šio straipsnio 3 dalyje nustatytomis sąlygomis).

     Jei prastova paskelbta anksčiau nei karantinas, kompensacija bus galima tik nuo karantino pradžios. Šia kompensacija rūpinasi Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, kuri nuolat savo puslapyje skelbia naujienas, todėl kai tik bus galima teikti paraiškas, konkreti tvarka, kam teikti paraiškas bus paskelbta šios ministerijos puslapyje: http://www.socmin.lrv.lt

 

PIRKIMŲ SRITIS                                                                                                                                                                  

  • Ar valdant ekonominę situaciją dėl COVID-19 galimi tokie viešojo pirkimo sutarties keitimai, kaip: - mokėjimo sąlygų pakeitimas galiojančioje pirkimo sutartyje (pvz., išdalinti sutartyje numatytą bendrą kainą į kelias (1) už pristatytas prekes; (2) už instaliavimą, paleidimą, mokymą ir nustatyti atskirus apmokėjimo terminus); - atsisakyti pirkimo sutartyje numatyto avanso užtikrinimo, jei tokio užtikrinimo gavimas tiekėjui yra apsunkintas ar neįmanomas; - pagrįstais atvejais įtraukti į pirkimo sutartį avansą, atitinka Direktyvos 2014/24/ES 72 str. nuostatas ir būtų laikomi neesminiais.

Tiekėjai, negalėdami vykdyti viešojo pirkimo-pardavimo sutarčių (toliau – sutartis) jose nustatytomis sąlygomis dėl COVID-19 susidariusių aplinkybių, gali kreiptis į pirkimo vykdytoją, prašydami keisti atsiskaitymo sąlygas (pridedant įrodančius dokumentus dėl sutarties vykdymo apsunkinimo dėl ekstremalios situacijos, susijusios su COVID-19), jei šių sąlygų keitimas nebuvo nustatytas sutartyje.

Remiantis Europos Komisijos paaiškinimu, COVID-19 situacija yra priskiriama „nenumatytai aplinkybei“, todėl sutartis gali būti keičiama vadovaujantis Direktyvos 2014/24/ES 72 str.  1 d. c punktu ir atitinkamai VPĮ 89 str. 1 d. 3 p. nuostatomis, kai pakeitimo poreikis atsirado dėl aplinkybių, kurių protinga ir apdairi perkančioji organizacija negalėjo numatyti, ir kai kartu yra šios sąlygos:

   - pakeitimas iš esmės nepakeičia pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties pobūdžio;

   - atskiro pakeitimo vertė neviršija 50 proc., o bendra atskirų pakeitimų pagal šį punktą vertė – 100 proc. pradinės sutarties ar preliminariosios sutarties vertės.

Perkančioji organizacija privalo įsitikinti tokių aplinkybių pagrįstumu, atskiru vidiniu dokumentu fiksuoti pateiktus įrodymus bei kitas svarbias aplinkybes ir saugoti tai pagrindžiančius dokumentus.

Tokiais pakeitimais negali būti siekiama išvengti viešųjų pirkimų įstatyme pirkimui nustatytos tvarkos taikymo.

Ekstremali situacija, susijusi su COVID-19, nėra savaime pakankama aplinkybe pirkimo sutarčiai keisti, todėl pirkimo vykdytojas gali keisti sutartį tik įvertinęs ar gautas tiekėjo prašymas ir prašyme nurodytos aplinkybes yra pagrįstos bei ar esama situacija tiesiogiai daro įtaką sutarties vykdymą ir daro jį negalimą dėl sutartyje nustatytų atsiskaitymo sąlygų, o atsiskaitymą reglamentuojančių sutarties nuostatų pakeitimas, aukščiau nurodytų teisės aktų pagrindu, leistų sėkmingai toliau vykdyti sutartį.

Daugiau informacijos apie sutarčių keitimus galite rasti adresu:

http://vpt.lrv.lt/lt/naujienos/rekomendacijos-del-sutarciu-terminu-keitimo-galimybiu

http://vpt.lrv.lt/lt/naujienos/isplestines-rekomendacijos-viesojo-pirkimo-pardavimo-sutarciu-vykdymui-keitimui-ir-ar-nutraukimui

http://vpt.lrv.lt/lt/naujienos/europos-komisijos-pozicija-del-viesuju-pirkimu-taisykliu-taikymo-covid-19-kontekste

  • Dviem jungtinės veiklos partneriams laimėjus konkursą, vienam iš įgaliotų partnerių pasirašius rangos darbų sutartį su projekto vykdytoju (ne perkančioji organizacija, konkursas skelbtas pagal PAFT), vienas iš jungtinės veiklos sutarties partnerių nepradėjo ir nenumato vykdyti įsipareigojimų.  Norime paklausti, jei vienas iš jungtinės veiklos sutarties partnerių nevykdo (nevykdys) prisiimtų sutartinių įsipareigojimų, dėl kurių stringa sutarties su projekto vykdytoju (ne perkančioji organizacija) įgyvendinimas, ar kitas jungtinės veiklos sutarties partneris gali savarankiškai įvykdyti visą sutartį nenutraukdamas rangos darbų sutarties su projekto vykdytoju (siekdamas išsaugoti rangos sutartį)? T. y. įvykdyti rangos darbų sutartį be įsipareigojimų nevykdančio partnerio arba pakeisti įsipareigojimų nevykdantį partnerį kitu, lygiaverčiu ar geresniu. 

Šioje situacijoje svarbu įvertinti ar buvo ir kokie buvo kelti kvalifikacijos reikalavimai pirkimo dokumentuose. Jei pirkimo dokumentuose buvo kelti kvalifikacijos reikalavimai, tuomet reikia vertinti, ar buvo remtasi kvalifikacija to jungtinės veiklos partnerio, kuris atsisako/nebegali vykdyti sutartį, pagal kvalifikacijos reikalavimus. Pavyzdžiui, tas partneris turėjo reikiamos patirties, kuri buvo būtina, siekiant išrinkti laimėtoją. Jei buvo pasinaudota kvalifikacija to partnerio, reikia vertinti, ar kiti, likę partneriai turi reikiamą kvalifikaciją, kuri buvo būtina, siekiant išrinkti laimėtoją ir sudaryti sutartį. Jei turi, tuomet kiti partneriai gali įvykdyti sutartį. Jei neturi, tuomet negali.

  • Ar rangovams trūkstant apyvartinių lėšų, rangovo ir/ar projekto vykdytojo prašymu, gali būti mokamas avansas, net jei to ir nėra numatyta rangos darbų (projekto) sutartyje?

Įvykusiuose skelbiamuose pirkimuose išankstinių mokėjimų įtraukti (arba jų didinti), projekto vykdytojas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatas negali, kadangi tai būtų esminių sąlygų keitimas. Pirkimuose iš vienintelio tiekėjo projekto vykdytojas gali koreguoti pirkimo sutartis (pvz.: įtraukiant ar padidinant avansą), šiuo atveju įgyvendinančioji institucija vertina tik išlaidų tinkamumo klausimą (objektą, kainą, terminus).

  • Ar projekto vykdytojas, ne perkančioji organizacija (NPO), gali tiesiogiai sumokėti subrangovams, jei pirkimo sutartyje atsiskaitymas numatytas tik su vienu jungtinės veiklos sutarties partneriu?

Manome, kad atsiskaitymo tvarkos keitimas, numatant tiesioginį atsiskaitymą su jungtinės veiklos partneriais ir subrangovais, jei visos šalys sutinka, ne perkančiųjų organizacijų (NPO) atveju, ypač atsižvelgus į dabartines aplinkybes, nebūtų esminis, todėl galimas.

Ar rangovams trūkstant apyvartinių lėšų, rangovo ir/ar projekto vykdytojo prašymu, gali būti mokamas avansas, net jei to ir nėra numatyta rangos darbų (projekto) sutartyje?

Įvykusiuose skelbiamuose pirkimuose išankstinių mokėjimų įtraukti (arba jų didinti), projekto vykdytojas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatas negali, kadangi tai būtų esminių sąlygų keitimas. Pirkimuose iš vienintelio tiekėjo projekto vykdytojas gali koreguoti pirkimo sutartis (pvz.: įtraukiant ar padidinant avansą), šiuo atveju įgyvendinančioji institucija vertina tik išlaidų tinkamumo klausimą (objektą, kainą, terminus).

Ar projekto vykdytojas, ne perkančioji organizacija (NPO), gali tiesiogiai sumokėti subrangovams, jei pirkimo sutartyje atsiskaitymas numatytas tik su vienu jungtinės veiklos sutarties partneriu.

Manome, kad atsiskaitymo tvarkos keitimas, numatant tiesioginį atsiskaitymą su jungtinės veiklos partneriais ir subrangovais, jei visos šalys sutinka, ne perkančiųjų organizacijų (NPO) atveju, ypač atsižvelgus į dabartines aplinkybes, nebūtų esminis, todėl galimas.

  • Tam tikram Sertifikatui gauti buvo skirtas finansavimas. Ar skirtas lėšas galima naudoti, jei sertifikavimo paslauga įsigyta pas kitą paslaugos teikėją, nei buvo nurodyta paraiškoje?

Tiekėją keisti galima, tačiau svarbu, kad išliktų planuotas gauti produkto sertifikatas. Keičiant paslaugos teikėją, reikalinga pateikti pirkimo-pardavimo sutartį su nauju tiekėju ir atnaujinti pirkimo faktinius duomenis (DMS sistemoje prie atitinkamos projekto pirkimų plano eilutės). 

LAIKINOJI TVARKA / ES FONDŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO SRITIS                                                          

  •  Jei regiono projektų sąraše nurodyta, kad paraiškos pateikimo terminas yra iki 2020-03-31, ar paraišką galima pateikti iki 2020-04-14?

Laikinosios tvarkos 3.2 punkte nustatyta „ministerijoms pratęsti 14 dienų visuose 2014–2020 metų ES fondų investicijų veiksmų programos priemonėms įgyvendinti paskelbtuose ir įsakymo įsigaliojimo dieną galiojančiuose kvietimuose teikti paraiškas finansuoti projektus, atrenkamus projektų konkurso būdu, nurodytus paraiškų pateikimo terminus“. Atsižvelgiant į tai, valstybės ir regionų sąrašo projektams ši nuostata negalioja. 

  • Laikinojoje tvarkoje nėra informacijos apie projektų keitimus. Ar nebūtų reikalinga supaprastinti keitimų procedūras siekiant kuo greičiau deklaruoti tinkamas išlaidas?

Laikinoji tvarka nenumato supaprastinti projektų keitimų proceso, išskyrus avanso sutartyje didinimą, atliekant duomenų tikslinimo būdu (499 punktas: keičiant projekto sutarties duomenis pagal Taisyklių 179 punktą gali būti įtraukiamas arba padidinamas prašomas avansas.)

  • Ar į jau pasirašytą projekto finansavimo sutartį galima įtraukti sąskaitų apmokėjimo būdą?

Jeigu įgyvendinamo projekto sutartyje nėra numatytas sąskaitų apmokėjimo būdas, tačiau jis yra galimas pagal PFSA, jis gali būti papildomai įtrauktas įgyvendinant projektą. Su prašymu rekomenduojama kreiptis per DMS į Jūsų projektą administruojantį projektų vadovą.

  • Ar vykdant nuotolinius mokymus/konsultacijas įgyvendinančioji institucija gali prašyti tokių išlaidas įrodančių dokumentų, apie kuriuos projekto vykdytojai nebuvo informuoti iš anksto?

Vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 498 punktu „Jei projekto vykdytojas dėl režimo negalėdamas vykdyti veiklos įprastiniu būdu ją vykdo nuotoliniu ar kitu racionaliu būdu, tokiu būdu vykdoma veikla laikoma tinkama finansuoti nekeičiant projekto sutarties. Apie veiklos vykdymo būdą projekto vykdytojas informuoja įgyvendinančiąją instituciją, o įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nurodo projekto vykdytojui, kokie dokumentai turi būti pateikti veiklos išlaidoms ir rezultatams pagrįsti“.

Ši nuostata taikoma paskelbus valstybės lygio ekstremaliąją situaciją dėl Koronaviruso (COVID19). Atsiskaitant už veiklas, kurios vyko iki ekstremalios situacijos paskelbimo, būtina pateikti dokumentus pagal galiojusią įprastą tvarką, t.y. pagal sąrašą, kuris buvo gautas pradedant įgyvendinti projektą.

KITOS SRITYS                                                                                                                                                

  • Ar Finansų ministerija svarsto galimybes pratęsti skolų grąžinimo terminą ar sustabdyti delspinigių skaičiavimą?

Pagal galiojančias Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į LR valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Vyriausybės 2005-05-30 nutarimu Nr. 590, nuostatas, galimybė atidėti skolos grąžinimo terminą yra ir dabar. Tik rengiamame Taisyklių pakeitimo projekte svarstoma šias nuostatas labiau supaprastinti. 


Puslapis atnaujintas 2020 Balandžio 23 d.